torstai 9. syyskuuta 2010

Miikan seikkailut, osa 1

Olimme Miikan kanssa kirjoitelleet eilen järjettömän pitkän jutun, ja olin lisäämässä siihen kuvia kun se juttu päätti kadota... Nice. Tänään siis luvassa uusi yritys, here we goooo!

Miikka kertoo:

Torstaina lähdimme reissuun kohti Connecticutia. Roosan laukut painoivat aivan liikaa, neiti meinasi pakata mukaan myös korkokengät, mutta onneksi se jätti ne loppujen lopuksi kotiin.. Kymmenen minuuttia ennen lähtöä Elkinsin asemalle se kuitenkin päätti vielä vaihtaa tavarat punaisesta kannettavasta laukusta mustaan vedettävään.. Siinä se juoksi hullun lailla sinne ja tänne, heitteli tavaroita laukusta toiseen ja JÄRJESTELI laukut ja kotiin jäävät tavarat oikeille paikoille, jotta olisi sitten kivempi tulla siistiin kotiin.. (Naiset.) Viisi minuuttia ennen lähtöä Roosa meni seisomaan kuivausrummun eteen odottamaan kuivausohjelman loppumista. Pääsimme lähtemään minuutti aikataulusta myöhässä, kunnes Elkinsin asemalla tajusimme, että saamme odottaa Philiin menevää junaa 20 minuuttia. Elkinsin asemalla vampyyrihampainen mies tuli kysymään Roosalta, että pelaako se koripalloa kun on niin pitkä. Hajosin totaalisesti, kuinka tuo vohvelimaha voisi pelata koripalloa? Philin asemalle päästyämme huomasimme, että saamme odottaa Stamfordiin lähtevää junaa 1,5 tuntia.. Neiti alkoi lukemaan kirjaa, minä tylsistyin huulipunien, hiuspinnien ja muiden yhtä tärkeiden tavaroiden joukossa neidin käsilaukussa. Ennen junaan pääsyä jonotimme oikealle laiturille johtaville portaille tasan junan ilmoitettuun lähtöhetkeen saakka.. Huumekoira kierteli meidän joukossa ja Roosa sai melkein paniikkikohtauksen kun se koira melkein koski sitä.. Stamfordissa hyppäsimme J:n kyytiin ja ajelimme J:n kotiin. J esitteli meille Darienia, rannan, keskustat, mallin.. (Roosan lisäys: Darien on hirveän kaunista asuinaluetta, idyllistä ja vehreää).

Perjantaina tytöt hakivat aamiaiseksi muffinsit.. Aamupäivällä käytettiin J:n hosttyttöä uimakoulussa, siellä J ja Roosa puhuivat paikallisen hostäidin kanssa ja myöhemmin kirjastoreissulla he puhuivat paikallisen au pairin kanssa.. Alan epäilemään, että noi kaksi on ohjelmoitu tunnistamaan au pairit ja host-alkuiset ihmiset. J:n kotona tytöt tanssivat Fröbelin palikoita ja minä söin melkein pellillisen J:n tekemiä syntisen hyviä (valmistaikina)pikkuleipiä. En jättänyt muille kuin muutaman..

Uimakouluun menossa!

(käytiin lainailemassa leffoja kirjastosta)

Ajeltiin..

Illemmalla ajeltiin kuntosalilta toiselle ja loppujen lopuksi vielä pankkiinkin aktivoimaan J:n pankkikorttia kun ei nuo saaneet sitä aktivoitua puhelimessa (soittivat ainakin 20 kertaa). (Naiset.) Roosa kyllä monesti selitti, kuinka helposti oli saanut omansa aktivoitua puhelimessa. Päivällisen jälkeen haimme kyytiin J:n suomalaisen au pair-kaverin, jonka kanssa kävimme Cold Stonessa jäätelöillä. Sekatavarakaupan yöshoppailujen jälkeen lähdimme mahdollisimman taloudellisesti ajellen takaisin J:n kotiin, koska bensa oli erittäin lopussa.

Cold Stone Creamery

Lauantaina lähdimme New Yorkiin. Kiertelimme siellä sun täällä, Roosa yritti kuvailla minua mahdollisimman monessa paikassa.. Ihan kiva, mutta ensimmäinen kohteemme oli kirjasto, jossa jonkun Carrien piti mennä naimisiin.. (Naiset.) Keltaisissa takseissa matkustaminen oli mahtavaa (ja halpaa) ja muutenkin koko Nykin reissu oli mieletön.

Kirjasto, jossa Carrien piti mennä naimisiin. Roosa näyttää yhtä idiootilta kuin aina, se häpäisee mut..

Keltainen taksi! (shoppailujen jälkeen..)

Hard Rock Cafe

Sunnuntaina ja maanantaina tytöt laiskottelivat makaamalla sängyssä leffoja katsellen. Välillä he saivat itsensä liikkeelle piipahtaakseen puistossa tai ruokakaupassa tai yrittääkseen avata tukkeutunutta vessanpönttöä.. Sitä touhua katsellessa ei voinut muuta kuin hajoilla. Loppujen lopuksi tytöt löysivät vahingossa viemäreiden avaamiseen tarkoitetun imukupin, minkä ansiosta vessanpönttöongelma selätettiin. Tytöt kyllä onnistuivat rikkomaan sängynkin, mutta sekin saatiin onneksi korjattua tukahdutetun naurun säestyksellä.. Sunnuntai-iltana kävimme syömässä The Cheesecake Factoryssa, maanantaina J:n hostäiti tilasi tytöille kiinalaista.. He vaihtoivat yäpukuihin, vetivät viltit korviin ja pistivät leffan pyörimään.

The Cheesecake Factory

Tiistaina kävimme J:n hostisän ja hosttyön kanssa puutarhajätteiden kaatopaikalla, pankissa ja Dunkin Donutsissa aamupalalla, minkä jälkeen veimme tytön kouluun (törmäsinne siihen paikalliseen hostäitiin) ja tulimme J:n kotiin pariksi tunniksi. Haimme tytön koulusta, kävimme palauttamassa leffat kirjaston älymasiinaan ja tulimme vaihteeksti takaisin J:n kotiin. Illalla J vei meidät Stamfordin asemalle, jossa vallitsi kaaos. Junien lähtölaitureita vaihdeltiin minuutin välein, joten ihmiset juoksivat hädissään laitureiden väliä. Roosa päätti muutaman kierroksen jälkeen ettei juokseminen ole häntä varten, joten jäimme seisomaan laiturille odottamaan tietoja meidän junastamme. Loppujen lopuksi pääsimme junaan 20 minuuttia aikataulusta myöhässä kun olimme kuitenkin joutuneet juoksemaan oikealle laiturille. Elkinsin asemalle päästyämme ulkona oli todella pimeää, onneksi matka asemalta kotiimme ei ole kovin pitkä. Kotiin päästyämme Roosa päätti vielä purkaa laukut ja järjestellä tavarat, käydä suihkussa ja laittaa pyykkikasat valmiiksi.. Naiset.

1. Mitä helvettiä ootte tehny että saitte sängyn hajlle? : D

2. Kurkku: EI MITÄÄN! : DD se oli vähän hajalla jo valmiiks, J:tä oli itse asiassa varotettu et se saattaa romahtaa jos sen päälle esim hyppää.. Sänky ei vissii tykänny siitä et me kummatki datattiin sen päällä muutama päivä.. Haha.

Miikka oli muuten tänään ostoksilla, helmi päivä!