sunnuntai 26. syyskuuta 2010

days 46, 47, 48 and 49

Aika rientää. Ensimmäisten viikkojen aikana ajatteli, että miten muka au pairit eivät ehdi istahtaa koneen ääreen päivittämään blogia tai vastaamaan maileihin, mutta nyt (already..) se on tapahtunut minullekin. Tuntuu olevan uskomattoman vaikeaa löytää aikaa koneen ääressä istumiselle, koska muuta tekemistä on niin paljon. Ja tämä on vasta alkua.. Voi olla, että parin kuukauden päästä kone pysyy vahingossa kiinni päiväkausia.. No, katsellaan tilannetta sitten parin kuukauden päästä.

Pikakelaus loppuviikkoon, here we go..

Torstaina nukuin pitkään, koska R:llä ei ollut töitä. Minulla oli koko aamupäivä vapaata, joten lähdin kiertelemään kauppoja L:n synttärilahjaa etsiskellen. Päädyin myös liittymään kuntosalille (kyllä, kuntosalille)! Olen tästä uudesta liikuntaharrastuksestani erittäin innoissani! Mun kuntosalin päätyypillä (tai jollain) on muuten ruotsalainen äiti, joka alunperin tuli Amerikkaan au pairiksi.. Aika hauska yhteensattuma. Iltapäivällä minulla oli töitä peräti tunti tai pari, kokosin palapelin poikien kanssa ja askartelin prinsessan M:n kanssa (mun kuvislahjat tuntien siitä tuli hirveä, mutta pääasia on, että M rakasti sitä) sekä aloittelin L:n synttärikortin tekemistä samalla kun katselin lasten (onko huolestuttavaa huomata, että taivutin ensin sanan lapsen monikkomuodon lapsieksi?) touhuamista. Pesin vähän pyykkejä ja olin lasten ja G:n kanssa pihalla, melko rento iltapäivä siis.. Illalla meillä oli päivällisvieraita, ja päivällinen syötiin tietysti taas Sukkot-majassa, jossa lausuttiin rukouksia ja heiluteltiin lulavia. Päivällisen jälkeen lähdin salille (!!!), joka kirvoitti aikuisten kiusoittelua ja lasten ihmetystä (yllättävää?), L halusi mukaan(ja alkoi itkemään, joten mun piti vaan lähteä nopeasti ja sulkea ovi perässäni, mikä oli kamalaa), M ja A kyselivät että mihin meet, mitä teet siellä, mikä on gym, miksi menet sinne, miksi teet work-outtia, mitä ne laitteet on ja oli niillä varmaan pari muutakin kysymystä, joita en enää muista.. Illalla G ja R kyselivät innoissaan, että miltä tuntui olla salilla, olin iloinen, kun sain vastata rehellisesti, että hyvältä.

Perjantaina nukuin taas pitkään, koska R:llä ei ollut töitä.. "Työskentelin" vajaan tunnin aamupäivällä, kun hostperheeni oli lähdössä synagogalle ja lapset piti laittaa valmiiksi. Hengailin yökkärissä ja lakkasin M:n varpaat, jahtasin L:ää vaatteiden kanssa, luin pari kirjaa ja autoin A:ta pukeutumaan. Rankkaa tämä au pairin elämä, ei voi muuta sanoa.. Kun hostit lähtivät, katsoin Greyn anatomian (tähän ääretön määrä sydämiä) ja vaan hengailin. Hostien tultua takaisin olin lasten kanssa sekä kävin kirjastossa lainaamassa leffoja (täällä saa sekä normaalin kirjastokortin että sellaisen avaimenperässä roikkuvan kortin!! Ah, rakastan sitä.) sekä kaupassa ostamassa hedelmiä ja popparia. Kirjastotädillä muuten oli joskus vuosia sitten suomalainen ystävä, aika hauska yhteensattuma tämäkin.. Lapset olivat muuten niin ihania, L varsinkin huuteli mua koko ajan nauraen samalla. Tiedotus: mun hostlapset on kaikkein ihanimpia. Illalla hostit lähtivät päivälliselle kavereidensa luo ja minä jäin odottamaan A:ta leffailtaa varten. Koska minulla oli monta tuntia aikaa ennen A:n tuloa, päädyin jumppaamaan sunroomiin R:n crosstrainerilla.. :D Valmistelin terveelliseksi leffaevääksi hedelmälautasen, mansikkamaitoa (jep, täällä me vaan syödään tuoreita mansikoita... Syyskuun lopussa.) sekä erittäin vähärasvasia poppareita. Hostit tulivat kotiin vain hetki A:n jälkeen, L hyppi innoissaan mun ympärillä, se oli niin söpöä. Lapset lähti nukkumaan ja me päädyttiin yhteisymmärryksessä katsomaan Little Miss Sunshine, joka oli valloittava, ihana, koskettava, hauska, hymyilyttävä ja ehdottomasti must see leffa! A jäi yöksi, joten joogailtiin vähän (meidän uus harrastus), mikä oli aika hilarious näky. 10 kuukauden päästä ollaan joogamestareita for sure!

Lauantaina herättiin myöhään (suprise) ja heti aamupalan jälkeen lähdin viemään A:ta kotiin, koska minulla oli yhdeltä orientation appointment salilla. Palkkasin jumppailujen jälkeen itselleni personal trainerin, jonka kanssa on ensimmäisen virallinen personal trainer session keskiviikkona! Olen niiiin innoissani! Salin jälkeen lähdin pikapikalounaan jälkeen mallille ja sain vihdoin ratkaistua synttärilahjaongelmat, jotka ovat piinanneet minua monta viikkoa. Nyt puhkun energiaa, intoa ja positiivisuutta enkä malta odottaa, että pääsen toteuttamaan kaavailemiani yllätyksiä (syytän tästä kaikesta tuota jatkuvaa auringonpaistetta).. Illalla syötiin päivällisvieraiden kanssa Sukkot-majassa, jonka jälkeen katsoin The womenin (erittäin paska leffa) sekä lähdin A:n kanssa leffaan katsomaan you againin (mikä oli puolestaan erittäin viihdyttävä leffa). Mentiin 10.15 (pm) näytökseen ja meidän lisäksi paikalla oli huimat viisi muuta ihmistä:D Huvittavaa.

Tänään (teidän eilen) heräsin melko kiukkuisena, koska olin muka asettanut herätyksen kahdeksaksi, joten kun heräilin L:n huuteluihin, ajattelin, että kohta kännykkä pirisee herätyksen merkiksi.. Kun mitään ei kuulunut, katsoin kelloa todetakseni sen olevan puoli kymmenen. Nice. Ryntäsin koneelle skypettämään, kunnes piti mennä töihin aka lukemaan lapsille kirjoja lattialla makoillen. Välillä M pomppi sängyllään ja tuli halailemaan mua (seisoin sängyn vieressä), A puolestaan kyseli kauhistuneena, että katsoinko sapattina televisiota.. Selitin, että koska en ole juutalainen, saan katsoa sapattina televisiota (en varmaankaan kertonut, että perjantaina A myös kyseli, että "why don't you pray to God" yms muita yhtä helppoja kysymyksiä.. Niin ja muistaakseni lauantaina A kysyi, että miksi otan aina banaanin mukaan kun lähden johonkin. Lapsilla on maailman tarkkaavaisimmat silmät.). Kohta lähdetään ensimmäiseen au pair-tapaamiseen, joka sattuu olemaan host family event. Olen poikkeuksellisesti illan töissä, koska hostvanhemmille tulee paljon vieraita. Olen itse asiassa innoissani töissä olemisesti, koska viimeiset kolme päivää ovat olleet yhtä lomailua ja koska mun lapset vaan on niin ihania.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti