tiistai 28. syyskuuta 2010

days 50 and 51

Mielenkiintoinen alkuviikko.. Olin suunnitellut meneväni maanantaiaamun vapaatunteinani salille, mutta päädyinkin skypettelemään yökkärissä, koska olin vaan niiin väsynyt. Päivällä pesin pyykkejä ja olin lasten kanssa-normaalia arkea siis. Illalla lähdettiin päivälliselle lasten koululle (Sukkotiin liittyvää), jossa G esitteli minut saksalaiselle au pairille, jota en ollut ennen tavannut. On kyllä kiva tavata uusia ihmisiä, täällä on hirveän vaikea tutustua muihin au paireihin (niin hassulta kuin se kuulostaakin) jos ei joko a)ota heihin yhteyttä b)he ota yhteyttä sinuun tai c)hostit järkkää play dateja. Anyways, koululle oli järjestetty myös esiintyjä viihdyttämään lapsia hieman liiankin kanssa, sillä pääsimme takaisin kotiin klo 19.15. (lasten normaali nukkumaanmenoaika on 19.30) ja kaiken lisäksi jokainen lapsista tarvitsi suihkun, joten saimme urakoida G:n kanssa ihan kunnolla, jotta saimme lapset nukkumaan. R:n hakemisen jälkeen minä kuitenkin lähdin vielä innostuneena salille, mistä en kotiutunut ennen salin sulkemisaikaa (eli kymmentä). Olen niin malttamaton, että haluaisin jotain tuloksia tästä tehokkaasta treenaamisesta jo nyt:D

Tiistaina lähdin L:n kanssa tankkaamaan autoa, jonka jälkeen huristelimme kirjastolle lasten lukupiiriin (taijohonkinsellaiseen). Palautin muutaman leffan jolloin kirjastotäti (se, jolla oli ollut suomalainen ystävä) sanoi minulle että "vau, onko tämä sinun lapsesi? Olette kyllä ihan samannäköisiä!". (L oli mun sylissä) Selitin naurahtaen, että kiitos vain, mutta olen hänen au pairinsa... Meillä oli kyllä oikeasti tosi hauskaa kirjastolla, leikittiin, laulettiin ja lopuksi vielä väritettiin sateenkaari silkkipaperin avulla (päivän teemana oli värit). Tutustuin myös erääseen tosi nuoreen äitiin, jonka lapsi on vain pari kuukautta L:ää vanhempi. En kehdannut kysyä hänen ikäänsä, mutta näkönsä puolesta hän menisi 17-vuotiaasta.. (mutta puheista päättelin, että hän on vähintään 22-vuotias). Vaihdoimme numerot, ja odotan oikeasti innolla tulevia play datejamme. Ai niin, eräs äiti sanoi kirjastolla pojalleen, joka halusi istumaan L:n ja mun väliin, että "anna tytön istua äitinsä kanssa". Aaa mun ikäkriisi ei yhtään helpotu näistä äiti-kommenteista. Lounaan jälkeen lähdin suomalaisen L:n luo suomalaiselle lasagnelle, minkä lisäksi päädyttiin juttelemaan parin tunnin ajan. Kotona olin L:n ja M:n kanssa pihalla ja täytyy sanoa, että mun kuvataiteelliset lahjat ovat puhjenneet kukkaan sillä piirsin M:lle aivan mielettömän hienon linnan asfaltille, tornit ja prinsessat kruunuineen päivineen.. Uskomatonta mihin uskomattomiin suorituksiin kuvataidoton ihminen voikaan kyetä. Illalla lähdettiin taas lasten koululle, missä lapset askartelivat koristeita Sukkot-majaan, söivät pretzelmansikkatankosuklaahippu"tortilloja" ja oreoita sekä tanssivat heprean kielisen musiikin tahtiin. Anteeksi, korjaus: ..missä lapset söivät pretzelmansikkatankosuklaahippu"tortilloja" sekä missä me söimme oreoita ja tanssimme heprean kielisen musiikiin tahtiin. Se oli oikeasti hurjan kivaa! Tanssin L:n kanssa ja voin kertoa, että se se vasta oli kunnon work outtia! Ai niin, päivän viimeisen äiti-kommentin sain, kun joku koulun työntekijöistä kysyi, onko A (5v) minun poikani.. Mitä ihmettä ihmiset oikein ajattelee täällä??? Haettuani R:n nautin valtavan kulhollisen jogurttia hedelmillä ja myslillä sekä nautin oman huoneeni rauhasta. Kun suurin osa lapsista oli nukahtanut, tilasimme kiinalaista, jonka jälkeen päädyin makoilemaan A:n viereen, jotta hän nukahtaisi koska R:llä oli tapaaminen eikä hän näin ollen voinut mennä yläkertaan poikien luo. Sitä paitsi, musta on ihanaa makoilla lasten vieressä, kun ne aina selittää kaikkea söpöä ja elämää suurempaa. Tällä kertaa puhuimme aivan järkyttävästä tuhatjalkasesta, jonka bongasin matkalla poikien huoneeseen ja jonka minä jouduin tappamaan. Sydänkohtauksen ja makoilun jälkeen päädyin syömään G:n kanssa kiinalaista Gleen ääreen. Pidän näistä hostäiti-au pair-illoista todella paljon, on kivaa vain istuskella sohvalla G:n kanssa jutellen välillä niitä näitä sekä katsellen koukuttavia sarjoja.

PS Ai niin, en ole kertonut sunnuntain au pair-tapaamisesta! Tein lähempää tuttavuutta saksalaisen au pairin AC:n kanssa, me luultavasti treffataan viikonloppuna! Muuta ihmeellistä kerrottavaa tapaamisesta ei ole, paitsi että sain ruiskuttaa vettä sellasesta paloauton letkusta, how cool.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti