lauantai 14. toukokuuta 2011

days 270, 271, 272, 273, 274, 275 and 276 aka loma!

Uskomattomin loma aikoihin.. Meille sattui ja tapahtui, mutta naurulla selvittiin!

Loma siis periaatteessa alkoi keskiviikkona, koska lähdin au pair- tapaamisesta (Philliesin peli, joka oli tyl-sä!) suoraan lentokentälle, missä vietin muutaman tunnin ennen aamuyön lentoa Memphisin kautta Orlandoon. Ekana päivänä raahauduttiin hotellille, virkistäydyttiin, käytiin syömässä ja vähän kuljeskelemassa Universalin Citywalkilla (kun 15 minuutin päässä asuttiin). Meillä kyllä meni tunti citywalkin löytämiseen, kun päätettiin käydä menomatkalla Walgreensissa ja tehtiin sitten ”pieni” mutka reittiin.. Kaiken lisäksi jouduimme viemään eväät hotellille ja sen jälkeen palaamaan takaisin, jotta vihdoin ja viimein sinne citywalkille pääsimme:D Kaiken vaivan kuitenkin korvasi ilmaiset (alkoholittomat) drinkit ja lasit Hard Rock Cafessa, mutta se suunniteltu aikainen nukkumaanmeno ei ihan toteutunut.. Hups!

Taksikyytejä: 2. Syödyt särkylääkkeet grammoina: 0. Walgreens-kuitteja: 1.

Perjantai vietetiin Disneyssä, jota olinkin suunnitellut viikkokaudet. Ehdimme kiertämään jokaisen puiston, ja Magic Kingdomissa ehdimme jopa käymään kaikissa haluamissamme laitteissa ja esityksissä (muissa parkeissa ei sitten päästy mihinkään, kun jonot olivat sitä tunnin parin luokkaa..). Perjantaina jalka alkoi vihoittelemaan, mutta muuten päivä oli huippuhauska! Aurinkokaan ei paistanut liian kuumasti, joten jaksettiin kiertää reippaasti koko pitkä päivä.

Taksikyytejä: 0. Syödyt särkylääkkeet grammoina: 0, 75. Walgreens-kuitteja: 0.

Lauantaina matkattiin Kennedy Space Centeriin, jossa pääsimme kuuntelemaan astronautin esitystä sekä todistamaan shuttle launchia, koska sitä oli jouduttu siirtämään päivällä. Kävimme myös katsastamassa pari 3D-esitystä, ja vaikka kaikki olikin mielenkiintoista, koko päivän kuluttaminen Kennedyssä kävi vähän työstä.. Alligaattoreiden bongaaminen tosin oli hauskaa! Ne on muuten rumia ja pelottavia, onneksi ei kertaakaan törmätty kyseiseen olioon ihan luonnossa!

Taksikyytejä: 2. Syödyt särkylääkkeet grammoina: 1,75. Walgreens-kuitteja: 1.

Sunnuntaina napsin särkylääkkeitä aamupalaksi ennen Universaliin lähtöä, kiitos vain turvonneelle jalalle kaikesta vaivasta. Äitienpäivä oli täydellinen päivä Universal studioiden kiertämiseen; ihmisiä ei ollut liikaa, joten jonotusajat olivat lyhyet (5-15 minuuttia) ja sääkin oli sopivan lämmin (35 hujakoilla)! Kierrettiin ensin Universal studios, jossa päätimme ottaa Henna-tatuoinnit spur of a moment juttuna:D Adventure Islandin puolelle päästyämme kiersimme karkkimaan pikapikaa, jotta pääsimme Harry Potterin ihmeelliseen maailmaan! Tylyahon kauppojen keskellä nautiskelin kermakaljaa ja haaveilin oman luudan ostamisesta (kun se taikasauva löytyy jo). Jätin luudat kuitenkin vielä pienemmille ostajille, koska matkalaukun tila oli melko rajattu.. Olimme kiertäneet kummatkin puistot (ja käyneet melkein jokaisessa hulavitkuttimessa) reippaasti ennen sulkemisaikaa, joten laahustimme kiinalaiseen päivälliselle. Istuimme siellä pari tuntia nauraen hysteerisesti toistemme huonoille jutuille ennen hotellille paluuta. Illalla suuntasimme bussiasemalle, josta otimme yöbussin Miamiin. Nukuttuja tunteja kertyi noin 1,5, loppuaika meni hysteerisen väsymyksen kurissapitämiseen.

Taksikyytejä: 1. Syödyt särkylääkkeet grammoina: 2, 25. Walgreens-kuitteja: 0.

Maanantaina saavuimme Miamiin neljän maissa aamuyöllä, joten otimme suosiolla taksin hotellille, jossa nukuimme parisen tuntia ennen autovuokraamoon marssimista. Ajelimme punaisella kaunottarellamme delfiinien luokse, eikä väsymyksestä ollut tietoakaan kun pääsimme uimaan maailman ihanimpien eläinten kanssa! Päivä oli i-ha-na, enkä varmastikaan tule ikinä unohtamaan tätä kokemusta! Yksi elämäni parhaista päivistä. Illalla menimme rannalle uimaan, ja tavoillemme uskollisena kohtasimme uuden vastoinkäymisen kun merestä noustuamme emme löytäneet tavaroitamme.. Pari kertaa rantaa haravoituamme olin ihan varma, että joku on varastanut pari pyyhettä ja MUN KATE SPADEN AURINKOLASIT.. Päätimme kuitenkin etsiä paikan, josta tulimme rannalle, mikä olikin hyvä idea koska olimme aaltojen mukana ajautuneet pari korttelia eteenpäin: D Puoli tuntia bikineissä käveltyämme (ihan siellä normaaleilla kaduilla..) löysimme tavaramme, mistä seurasi kymmenen minuuttia kestänyt naurunremakka. Ihan uskomaton loma! Mut mun Kate Spadet on turvassa!

Taksikyytejä: 0. Syödyt särkylääkkeet grammoina: 2. Walgreens-kuitteja: 2.

Tiistaina lähdimme Key Westin reissulle, joka oli suoraan sanottuna hemmetin tylsä. En tiedä miksi kaikki paasaavat Key Westin ihanuudesta.. Päivän kohokohta oli yhden uuden pinssin lisäämisen HRC-kokoelmaan sekä Internetiin pääsy Starbucksissa, wohou. Illalla väsytti, ja selässä oli hassu rusketusraja.

Taksikyytejä: 0. Syödyt särkylääkkeett grammoina: 2. Walgreens-kuitteja: 1.

Keskiviikkona pakkasimme, ja lähdimme rannalle muutamaksi tunniksi ennen lentokentälle suuntaamista. Aurinkorasvakin loppui sopivasti reissun vikana päivänä (suojakertoimet muuten olivat kunnossa, koska sprayjailimme 70 suojakertoimellista rasvaa ihoon)! Nukahtelimme vuoron perään, ja nautimme aalloista sekä ihanan lämpimästä auringosta. Päätimme matkustaa lentokentälle busseilla taksien sijaan, niillä kun oli tullut ajeltua ihan riittävästi reissun aikana:D Loma on hyvä lopettaa vastoinkäymiseen, joten hajotin vahingossa carry-onini vetojutun. Lentokentällä juostiin syömään, koska ei oltu syöty päivän aikana kuin gummy warmseja (hyvää ja terveellistä..). Lentokoneessa väsytti ja korvat menivät lukkoon normaalia helpommin, joten otin haukotukset ilolla vastaan koska sain sillä konstilla korvat auki, lol. Illalla piti vielä matkustaa kotiin, hostäiti oli ihanasti juna-asemalla odottamassa. Ja voi kuinka oma sänky olikaan ihana!

Taksikyytejä: 0. Syödyt särkylääkkeet grammoina: 1. Walgreens-kuitteja: 0.

loppukevennys:

*naurua* sää peität sen kohteen TAAS! Olen kuulemma liian pitkä, joten näitä kyyristelykuvia löytyy miljoona..

1. Olipa mukava kuulla seikkailuja :) Mitä nilkalle kuuluu? Lääkäriin, tyttö, jos vielä vaivaa!

2. Nilkka voi jo paremmin! Enää vähän kipeä, eikä se enää hirveen turvoksissakaan oo. Varmasti maanantaia pääsen taas salille!! Jos se on sillon yhtään kipeä niin meen sitten lääkärissä käymään.. :> Mitä sinne kuuluu? ihana ku kommentoit!

3. Täällä kuunnellaan Viisuja - Oskari oli ihana! kappale paranee kerta kerralta.
    Ja huomenna sitten kiekkoa!!! Mä täällä olen ihan ypöyksin, Mika on Hesassa työharjoittelussa ja Johanna kaverilla yökylässä - toisaalta tykkään, toisaalta en :| Haleja!!!! <3

4. Täälläkin! Mulla oli kisakatsomo äitin kanssa skypessä, kun äitikin on yksin kotona! Oskari oli ainoa ihana, melkein kaikki muut on ollu aika kamalia.. :S jänskättää Leijonien puolesta! Nauti omasta rauhasta, kyllä ne sieltä tulee kohta takaisin;> HALEJA takaisin!