lauantai 12. maaliskuuta 2011

BNB- brand new beginner yoga course

Kuten aikaisemmin kerroin, aloitin brand new beginner yoga coursen pari viikkoa sitten. Kurssiporukka kokoontuu kaksi kertaa viikossa 90 minuutin sessioihin, joissa jokaisessa käydään läpi jo opitut asiat normaalin tunnin järjestyksessä sekä opetellaan pari uutta asentoa. Kurssin lisäksi saan osallistua kaikkiin stationary sequence- ja core-joogiin. Stationaryihin olen osallistunut suurella innolla, mutta yhden core awakening tunnin jälkeen päätin, että se ei ihan vielä ole mun juttu. Anyway, koska olen tämmöinen all over the place pikkuasioista stressaaja ja nokkansa joka asiaan tunkeva häslääjä (ja kaiken lisäksi fyysisesti rapakunnossa,heh) on jo muutaman viikon joogailu auttanut huomattavan paljon niin fyysisen kunnon kohottamiseen kuin yleiseen mielen rentouttamiseen ja kokonaisvaltaisen hyvän olon löytämiseen studion ulkopuolellakin. On muuten hauska huomata, kuinka paljon brand new beginner-kurssi on auttanut joogaamisessa, kun olin yhden viikon joogannut ilman kurssia! Kurssin avulla olen oppinut tekemään liikkeet oikein ja itselleni tarpeeksi haastaviksi, sekä saamaan hengitystä ja liikkeitä koordinoitua yhteen (itselleni vaikein osa koko joogassa). Joogan ja muiden liikuntamuotojen lisäksi olen alkanut juomaan parisen litraa vettä päivässä, ja jo muutaman viikon jälkeen olen koukuttanut itseni vähintään kahteen tuntiin liikuntaa per päivä.. En huijaa! Olin lopen kyllästynyt laiskaan itseeni, sekä kamalaan kroppaani, joten oli vain ajan kysymys milloin vihdoin saisin itseäni niskasta kiinni. Tänään päätin pitää vapaapäivän, koska halusin suunnitella Floridan lomaa, pestä pyykkiä ja skypettää, ja tuntuu aivan kamalalta. Haluan salille! Harmi, että on vain muutama kuukausi aikaa olla ihanan health clubimme jäsen.. Enää täytyy saada suurin osa herkuista ja hiilareista pois ruokavaliosta, tsempatkaa vielä senkin suhteen!

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti